בפאת הכפר (1998)    '2 דקות
|
בפאת הכפרמילים ולחן: ע. זמיר (1947)פרפראזה מוזיקלית: הגר קדימה (1998)ציל, צליל צליל צלצל לצאן, צליל ערב, בפאת הכפר ליד העין רקדו רקדו שיק, שיק, שיק! שקשק העין, עם ערב, בפאת הכפר.... |
הקסם בשירו של עמנואל זמיר "בפאת הכפר" טמון בעיקר בהווי המלודי שלו. בשיר רועים זה אין למעשה קו מלודי במובן הרגיל, כזה ההולך ומתקדם לכיוון מסויים ועובר התפתחות; תחת זאת, יש כאן שני צלילים מרכזיים - רה ולה - וסביבם עיטורים ופיתוחים מלודיים. יוצא שאין מדובר פה בקו מלודי מקושט, אלא בקישוטיות המהווה את עצם המלודיה. די להוסיף לזה את הגוון המודאלי והנופך הארצ-ישראלי מדברי האופייניים כל כך למנגינותיו של זמיר והרי עוד מנגינה נסוכת קסם וחן שכמו הזמינה את עצמה כחומר לפרפראזה מוזיקלית.