ולס לקושרת (את נפשה לאהבה) (2006)    10'13 דקות
Ye'ela Avital - soprano; Berhard Hens - clarinet; Annette Seyfried - violin; Judith Tiemann- cello;
Martina Graf-Niessner- piano; Jurgen Niessner,
ביצועים נוספים: התיבה, יפו, ינואר, 2008
|
אולי אסע לפירנצהאוּלַי אֶסַּע לְפִירֶנְצֶה אֶשׂכּוֹר ש. שפרה, מתוך ספר שיריה "אשה שמתאמנת בלחיות" |
Should I go to FlorenceShould I go to Florence, rent Shin Shifra, from "A Woman Who Practices How to Live" |
גם בטקסט הזה של ש. שפרה, כמו בשירים רבים שלה, כביכול אין דרמה, אלמנטים הירואיים או מסרים נשגבים. שורה על הטקסט פשטות של יום יום. אישה כמו חושבת לעצמה מחשבות – היא אולי זקוקה לנסיעה (האם כדי לצאת מדכדוך?) והיא מפליגה לתכנן בקפידה מה היא כן ומה היא לא תעשה שם, בפירנצה. היא לא תקנה לה כלבלב, כדי לשמור מכל משמר את נפשה לבל תיקשר באהבה. היא תבקר במוזיאונים, תתהלך ברחובות (אולי היא אפילו תהיה שם מאושרת?) - ועוד היא מפליגה במחשבות על נסיעה, מתגנבת לה אסוציאציה (כובע קש רחב שוליים) שזורקת אותה לזמן אחר בעבר הרחוק בו כן קשרה את נפשה לאהבה.
הדרמה ב"אולי אסע לפירנצה", מבצבצת לה, איפוא, מבעד למילים הפשוטות: אישה מנסה להיות אשת ברזל שאינה קושרת את נפשה לאהבה, אבל לא באמת יכולה לעשות זאת, שהרי אישה בשר ודם היא.
גם המוסיקה ביצירה מדברת ב"שפת יום יום"; גם במוסיקה העיקר לא נמצא בחזית; גם במוסיקה הדרמה היא מועטת; גם במוסיקה העיקר נמצא מאחורי הצלילים, מאחורי הקווים המלודיים הפשוטים והדיבוריים משהו של הזמרת; גם במוסיקה מתגלה המשמעות המוסיקלית האמיתית דוקא מתוך פשטותו של ההיגד המוסיקלי; גם במוסיקה יש פלשבקים לעבר, חיתוכים של רגע לעולם אחר, לזמן אחר. הולס למשל. ולס לאישה, ולס לקושרת את נפשה לאהבה.