תיזמון (2001)    52'5 דקות
|
מַרְגִּישָׁה אֶת עַצְמִי, אָמְרָה
מאת ש. שפרה |
I am feeling myself, said Shin Shifra |
קסמו של הטקסט עבורי, כמו בטקסטים אחרים של ש. שפרה, הוא העדרה הגמור של הדרמה, של אירועים מסעירים, של התפרצות רגשות, או אף הבעת רגשות. כביכול זהו תיאור פשוט וכמעט ענייני של סיטואציה ומהלך עניינים רגעי, שכולל פרטים מהסביבה ופעולות פשוטות של השותפים לסיטואציה: חמוצים שלא ניטעמו, הישענות על מסעד הספה, דיאלוג פשוט בן משפטים בודדים. דוקא הניטרליות הזאת של התיאור, היא זו שמדגישה את מה שלא נאמר, אבל כל כך נמצא מאחורי המשפטים הפשוטים: הצורך הכואב כן להיות מחוזרת, ההעזה לתקן את דבריו, הפעמים הרבות בהן לא תיקנה את דבריו, גם כשהייתה צריכה.
גם המוזיקה אומרת הכל ב"מילים פשוטות" וללא דרמה. המוזיקה כמו מדברת, ובמקום בו משפט נאמר כמו בסוגריים, למשל, יש גם מעין "סוגריים מוסיקליים". גם במוזיקה, כמו בטקסט, העיקר נמצא מאחורי הצלילים (המילים); והמשמעות האמיתית מגלה את נוכחותה דוקא מתוך הפשטות, הבהירות וכמעט היומ-יומיות של האמירה המוסיקלית.